Impostură cu miros de pătrunjel… - Alina Alupoaei

Impostură cu miros de pătrunjel…

Fasolea lui Ciucă păzită de SPP…

Zilele acestea aproape toate canalele de știri au prezentat faptul că premierul Marcel Ciolacu, președintele PNL, Nicolae Ciucă și președintele AUR, George Simion au făcut baie de mulțime, mergând în piețe și cumpărând diverse produse (fasole, ceapă, pufuleți și brânză). În primul rând, povestea asta (politicianul care își face piața într-un loc aglomerat ca să fie văzut de „pulimea” lui Sorin Oprescu!) este „fumată. Mergea cu foarte mulți ani în urmă. Și, în mare măsură, prindea la electorat. Marea majoritate a electoratului trăind cu ideea falsă potrivit căreia „politicianul era om din popor” sau „politicianul era ca fiecare dintre oamenii de rând”. O poveste tristă și manipulatorie. Dar, aducătoare de capital politic pe termen scurt și, evident, voturi.

Ce am văzut la televizor?

În primul rând, l-am văzut pe domnul Nicolae Ciucă, flancat de activul de partid, dar și de SPP. Adică, politicianul care se dorea a fi „om din popor” își face piața însoțit fiind de europarlamentari, membrii de partid și… SPP.

În al doilea rând, l-am văzut pe premierul României, domnul Marcel Ciolacu care, cel mai probabil, a oprit mașina tip van, marcă luxoasă, și a „descins intempestiv” într-un magazin din care a cumpărat… pufuleți. Evident, însoțit de… SPP.

În al treilea rând, l-am văzut pe George Simion cumpărând brânză sau produse similare dintr-un magazin. Fără a fi însoțit de… SPP.

În mod evident, toți 3 au aplicat schema „baie de mulțime”. O strategie la care recurg toți politicienii.

Însă, în cazul domnilor Nicolae Ciucă și Marcel Ciolacu, totul părea un fake. Ceva aranjat pentru creșterea vizibilității politicanului în rândul diverselor grupuri țintă, flancați de activul de partid și, bineînțeles, SPP. Adică, toți românii își fac piața fiind însoțiți de… SPP. Sau aprovizionarea din piață de face având un adevărat alai în spate… Pe bune?

În cazul lui George Simion SPP-ul lipsea. Sau, poate, era prezent, dar discret și nu se vedea. Deci, mult mai natural. Mai apropiat de felul în care sunt votanții. Adică, fără sacouri, fără paltoane încheiate regulamentar tip tunică și fără zâmbet forțat.

Pe George Simion l-am „taxat” atunci când am apreciat că activitatea sa politică nu este consonantă cu ceea ce cred. Fac această precizare pentru că am primit multe mesaje în care eram acuzată că aș fi membră AUR. Nicidecum. Dar, spre deosebire de ceilalți doi politicieni (președinți ai celor mai mari partide, actuali și foști premieri, frecventabili la nivel european și internațional și toate celelalte narative!) George Simion se încadrează în peisaj. De la modul în care era îmbrăcat în piață și până la faptul că lipsea „activul de partid” și, evident, SPP-ul. La acest capitol, AUR-ul lui George Simion este mult mai aproape de votanți decât social-democrații lui Ciolacu sau liberalii lui Ciucă. Și, poate, că este una din explicațiile creșterii în preferințele românilor în ceea ce înseamnă intenția de vot.

Mă întreb, oare, câți dintre noi (oameni normali și nu lideri elitiști care au pretenția că știu direcția în care trebuie să se îndrepte România și propun diverse proiecte fantasmagorice în care elitele trebuie să conducă „pulimea” pentru că ei sunt elite și punct!) mergem la piața însoțiți fiind de „activul de partid” și SPP?

Cel mai probabil, niciunul. Și atunci, cum cred oare cei doi politicieni ai PSD și PNL că ne putem identifica cu ei? Sau crede că sunt „de-ai noștri”, oameni din popor?

 

P.S. Data viitoare încercați la mall… este mai modern și mai ancorat în realitate!

Dacă ținem cont de distanța București-Șimleul Silvaniei, probabil fasolea cumpărată de Nicolae Ciucă este cea mai… scumpă! ÎN preț am inclus costurile de transport, cazare, pază și protecție, organizarea activului de partid și lista ar putea continua…

Logica susținerii micilor întreprinzători români este să cumperi din proximitate domiciliului și nicidecum de la sute de km distanță.

Lasă un comentariu